søndag 23. desember 2012

Jul, jul, jul og smertefull offring av melkesjokolade.

 
"It's the most wonderful time of the year". Det mener i hvertfall tv-en...og jeg. Ingenting slår norsk jul, but I'm loving the christmas over here too! Denne uka har vært full av jul, snø, jul og mer jul.
    Uka startet med julekonsert på mandag. Vanligvis kan vi ikke ha på oss mer enn korkjolen og jakka, men siden det er jul fikk vi lov til å pynte oss litt ekstra. Så da ble det julenisseøredobber(med et brukket bein) og rød sløyfe i håret. The PAC var pyntet med lys, juletre og en peis(som vi i musikkteori hadde hengt opp christmas stockingene våres på (I LOVE THAT CLASS!)). Tonya filmet når jeg sang, men ehm...ja...guess what happened. Jeg hadde glemt å putte minnekortet tilbake i kameraet.
   Onsdag var siste dag før winter break og vi fikk se lærerne bli dunked in water(outside!). Jeg hadde det så morsomt den dagen; tror ikke jeg har ledd så mye på lenge. Jeg ofret også litt norsk melkesjokolade (jeg må virkelig ha vært i et godt humør...) Jeg lagde julekort med en liten pose med melkesjokolade festet til(hjertene). Hva gjør man ikke for vennene sine...just saying. Jeg fikk også litt julegaver tilbake, men siden meste av det var godteri - jeg er ikke en veldig stor fan av amerikansk godteri, pluss jeg har ikke planer om å se ut som en snømann når jeg kommer tilbake til Norge - puttet jeg det i cookie/julegodteri boksen og lar Justin og Thomas ta seg av det.
   Det var deilig og endelig sove litt lengere på torsdag. Og jeg har fått lest ut to av bøkene min (å lese fem bøker på en gang er ikke alltid like smart). På fredag var det tid for christmas shopping og i dag gjorde jeg den siste juleshoppingen + julekonsert på The Bookery. Resten av dagen lagde vi julekaker/sjokolader/monkeybread pluss litt mer. Oh.. i går lagde jeg julestrømpen min også.
   I morgen blir det hårklipp og pynting av juletre. Jeg løper også hver dag hvis noen er interresert i det. Track starter etter winter break og I'm looking forward to that. Jeg prøver å løpe i soloppgangen eller solnedgangen just because it's SO PRETTY!
  
There you go, min uke i et nøtteskall eller fem avsnitt. Her er noen bilder:

Cream Puffs
 Knust oreokjeks med sjokolade rundt
 Hvit sjokolade med mint inni
 Mørk sjokolade med toffie(smaker som Daim!)
 Paier med syltetøy inni(blåbær er min favoritt. yummy!)
 MonkeyBread. Nesten som kanelboller, bare bedre!
 Julestrømpa mi


2 kommentarer:

  1. Skulle gjerne ha smakt på noen av de julekakene

    SvarSlett
  2. Jepp, de er gode. Jeg skulle gjerne ha smakt på noen av de pepperkakene dere lagde... :)

    SvarSlett